Miért fogyassz egészséges táplálékkiegészítőket, vitaminokat? - Dr. Aloe Vera

 

Kisgyermek koromban édesanyám mindig reszelt nekünk répát, almát, céklát és nyomott rá citromot. Nem nagyon tetszett ez nekünk az öcsémmel, savanykás íze miatt nem akartuk megenni. Anyukám amikor látta, hogy nem fogy, viszont tudta, hogy nagy szükségünk van rá, kicselezett minket.  Tett a tetejére mézet. Így már, szinte habzsoltuk ezeket az értékes tápanyagokat, vitaminokat.

 

A vitaminok a normális életfolyamatokhoz elengedhetetlenül szükséges szerves anyagok. Vital – amin = életfontosságú, amin vegyület. Kutatások során kiderült, hogy nem minden „vitamin” amin vegyület, így például a D-vitamin hormonszerű hatással bír, ráadásul a D-vitamint a szervezet is elő tudja állítani.


A vitaminokat oldékonyságuk szerint osztályozzák.

Zsíroldékony vitaminok

Zsírban oldódnak, és a természetben is állati növényi zsírokban, olajokban fordulnak elő. Mivel a bélfal és a sejtfal is zsír szerkezetű, ezért ott szívódnak fel jól. Zsírban oldva a máj és kicsit a zsírszövet és raktározza őket.
A,D,E,F,K (ADEK)

Vízoldékony vitaminok

Vízoldékonyságuk miatt a felszívódásuk általában gyengébb. A fel nem dolgozott mennyiség a vizeletbe oldva kiürül. Ezért tartalék nem képződik, felhalmozódás veszélye nincs. Ide tartoznak a B-vitaminok, a C, H ,P vitamin, a folsav és a szintetikus K vitamin.


A vegyes táplálkozás általában fedezi a vitaminszükségletet, de az étrend összeállításánál nem csak arra kell törekedni, hogy a táplálék nyersanyaga vitaminban gazdag legyen, hanem figyelemmel kell lenni arra is, hogy az ételek elkészítése során- főleg a hevítés hatására- a vitaminok 10-50%-a is elbomolhat, elveszhet.

Nézzük meg mi a mai valóság? Az egészségünkről beszélünk, el kell ismernünk, hogy életkörülményeink és szokásaink nem mindig jó felé haladnak. Napjaink első számú gondja a táplálkozás. A különböző kimutatások szerint, az emberek csak 4%-a táplálkozik ésszerűen, ami azt jelenti, hogy 96%a nem táplálkozik kiegyensúlyozottan és ezért, különböző hiánytünetekben szenved. Az egyoldalú vagy szélsőséges táplálkozási szokások is vitaminhiányhoz vezethetnek.

Környezetünk, a kettesszámú gond. A termőföldjeink elszegényedtek a monokultúrák, a szántási technológiák, valamint a túlzott vegyszerezés miatt.

Kutatások során fény derült arra, hogy a szokványos vitamin adagok 10, 20, vagy 100 szorosát adva, nem csak szájon keresztül, hanem infúzióban, megoldást jelentenek számos egészségügyi probléma megoldására.

Ennek legjobb példáját a C-vitamin és a D-vitamin használatakor tapasztalták.

Viszont az évek során bebizonyosodott, hogy a vitaminok szintetikus formái, nemhogy segítenek, hanem inkább károsak.

Szintén kiderült, hogy az egyes ásványi és nyomelemeket, vitaminokat nem célszerű nagy adagban önállóan, külön- külön adni, mert komoly problémákat okozhat. Ezért célszerű társítva, komplex formában alkalmazni. Például kiderült az is, hogy a csontrendszer szilárdságához a D-vitaminon kívül, K2, és A- vitaminra, és nem csak kalciumra, hanem magnéziumra is szükség van.


 

Szent-Györgyi Albert biokémikus 1930 as években feltalálta a C-vitamint.

Természetes forrásai, zöldpaprika, saláta, brokkoli, kelbimbó, burgonya, csipkebogyó, citrom, grapefruit, citrusfélék, savanyú káposzta, sóska, fekete ribiszke, friss gyümölcsök.

A napi szükséglet a 100 mg- os adagtól indulva, akár több grammnyi C- vitamin fogyasztásáig terjedhet.
Különböző egészségügyi problémák megoldására kihasználhatjuk erős antioxidáns hatását, ezért mert véd és megelőző hatású a felső légúti problémák kialakulása ellen.

  • Stressz védő hatású
  • Antioxidáns hatású
  • Segíti a vas felszívódását
  • Az ép kollagén termelésében is és a kötőszövet felépítésében nélkülözhetetlen
  • Általános gyulladáscsökkentő

Amennyiben szeretnél többet tudni ilyen tiszta természetes vitaminokról és komplex formájukról, akkor szeretettel ajánlom figyelmedbe ezeket a tudós-kutatók által elkészített vitaminokat. Kattints ide! 


Nézzük a D-vitamint

Másképpen nevezve kalciferol. Orosaink szerint inkább hormon. D2 és D3 vitamin formájában található a növényi és állati eredetű termékekben. Táplálkozás-élettani szempontból ez a kettő vitamin ami jelentős.
A szervezet is elő tudja állítani őket, mégpedig a D3 a bőrben az ultraibolya sugárzás hatására keletkezik.

Természetes forrásai, halmájolaj, máj, tojás, virágpor, méz, méhpempő.

Élettani hatásai, csontépítés egyik alapvető tényezője, jótékonyan befolyásolja az izmok erejét, kedvezően hat az idegrendszerre, védi a szívet a túlterheléstől.

Sokkal jobb hatása van, ha komplex formában alkalmazzuk mint önállóan, hiszen,

„Az ásványi anyagok és a vitaminok birodalma egy nagy összetartó család. Mindennek helye szerepe van ezen, család működésében, fenntartásában. Mindegyik rész a nagy egész működését biztosítja, de a legkisebb elem az igazán meghatározó.”
Dr. Taracközi István Dr. Milesz Sándor

Amennyiben komolyan gondolod, hasznosak neked és a családod számára, akkor hívj fel vagy írj e-mailt, azért mert akkor további személyre szabott kedvezményeket, kedvező árakat tudok neked mutatni.
Ha kérdésed merült fel az itt leírtakkal kapcsolatban, írj ide: kapasedit55@gmail.com

Hívj fel:06-30-473-7236

Gyere regisztrálj be a privát Facebook csoportomba, kattints ide!

Iratkozz fel a YouTube csatornámra ahol sok kis hasznos videót találsz, kattints ide!

Iratkozz fel itt a hírleveleimre, hogy ne maradj le a sok, fontos információról!

 


 

Forrásanyag: Dr. Taraczközi István és Dr. Milesz Sándor Elixír könyve.